معرفی بهترین بخاری های بدون دودکش

معرفی بهترین بخاری بدون دودکش بازار

بخاری بدون دودکش قطعا یکی از محبوب ترین نوع بخاری در حال حاضر می باشد، این بخاری نسبت به بخاری های عادی دارای ویژگی ها و کاری بسیار بیشتری است، فضایی کمتری را اشغال می کند مصرف کمتری نسبت به بخاری های عادی دارد و جابه جایی و حمل نقل آن بسیار راحتتر می باشد که می توانید از  انواع آن در هر مکانی استفاده کنید.

فهرست مطالب

آیا بخاری بدون دودکش برای منزل مناسب است

قطعا بخاری های بدون دودکش میتوانند انتخاب بسیار خوبی برای سیستم گرمایش منزل باشند اما، بخاری های بدون دودکش نیز دارای انواع مختلفی هستند که میتوان از محبوب ترین و پر فروش ترین آنها به:

بخاری گازی برقی

بخاری نفتی برقی

بخاری گازی سرامیکی

که سه نوع از پر فروش ترین بخاری های بدون دودکش بازار می باشند، این سه نوع کاملا با هم متفاوت هستند ولی همه آنها بدون دودکش می باشد و مناسب فضا های بسته است.

 

این نوع بخاری بخاری گازی برقی است، میتوانید آن را به گاز شهری یا گاز کپسول متصل کنید، گرمایی آن تماما از گاز تامین میشود و برقی که این دستگاه لازم دارد فقط برای روشن کردن فن و عمل کردن سنسور های این دستگاه می باشد.

بخاری گازی برقی دارای سنسور زلزله،سنسور اکسیژن، ترموکوبل و سنسور لرزش است، اگر به این بخاری ضربه ای وارد شود که آن را تکان دهد بخاری به صورت اتوماتیک گاز خود را قطع می کند و همین باعث بالا رفتن ایمنی هرچه بیشتر این دستگاه میشود، دیگر ویژگی های این دستگاه ها میتوان به بدون دودکش بودن آن و کم مصرف بودن این دستگاه ها اشاره کرد که بدون هیچ خطر و دشواری میتوانید از آن در هر مکانی استفاده کنید.

بخاری بدون دودکش برقی ژاپنی

بخاری های نفتی برقی از دیگر بخاری های بدون دودکش مناسب منزل شما می باشد، از این بخاری ها اکثرا در خانه باغ ها، خوب است استفاده کنید.

بخاری نفتی برقی مصرف خیلی کمی دارند، هر یک ساعت اگر از آخرین درجه این بخاری استفاده کنید حدودا 0.3لیتر نفت می سوزاند یعنی هر یک لیتر نفت را در سه ساعت می سوزاند و مخزن این بخاری 5لیتر است یعنی با هر بار پر کردن مخزن شما می توانید 15 ساعت از این بخاری استفاده کنید.

دارای سنسور های مختلفی است مانند سنسور اکسیژن،سنسور زلزله و ترموکوبل که میتواند در ایمنی و حفظ جان شما بسیار حیاتی باشد، ولی اگر گازشهری یا کپسول گاز دارید استفاده از این بخاری نفتی برقی به شما توصیه نمی شود چون بوی نفت را در فضایی بسته می توانید حس کنید.

بخاری نفتی3000

بخاری سرامیکی ژاپنی یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین بخاری های گازی می باشد، این مدل به برق نیاز ندارد و فقط با گاز شهری یا گاز کپسول کار می کند.

این مدل مانند مدل های قبلی دارای فن نیست و گرمایی آن خیلی مطبوع تر است، بخاطر همین مناسب فضا های بزرگ نیست و میتواند 10 الی15 متر را گرم کند.

ویژگی دیگری که این نوع بخاری سرامیکی دارد داشتن محافظ روی سرامیک های آن است که میتوانید از آن به عنوان اجاق پخت پز نیز استفاده کنید.

بخاری سرامیکی ژاپنی اکثرا دارای ترموکوبل است که برای منزل این ویژگی بسیار مهم است، دارای درجه بندی حرارت است، با یک بار سرویس این نوع بخاری ها شما میتوانید تا 5 سال یا حتی بیشتر از آن بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.

بخاری ژاپنی سرامیکی

بخاری ژاپنی های گازی برقی بیشتر مناسب فضا های شهری است، این بخاری ژاپنی ها دارای سنسور های زیادی هستند که می توانند ایمنی شما را تامین کند، همین طور که می دانید سالانه افراد بسیار زیادی با استشمام گاز کربن دی اکسید مسموم میشن و اکثر افرادی که با این گاز مسموم میشن جان خود را از دست می دهند.

انتشار این گاز سمی بیشتر از بخاری گازی های که زمستان ها از آن استفاده می شود منشا می گیرد، بخاری های دودکش دار می توانند خطرات بسیار زیادی برای جان افراد داشته باشد، در آمدن لوله بخاری یا گرفتن لوله بخاری میتواند باعث مرگ و مسمومیت های بسیار جدی شود.

بخاری ژاپنی های بدون دودکش تمام این مشکلات را حل کرده اند، بخاری ژاپنی ها می توانند در زمستان و فصل سرما فضایی گرم و بدون خطر را به شما بدهند.

بخاری بدون دودکش برای اتاق خواب

همین طور که قبل تر گفتیم بخاری های بدون دودکش دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام دارای کارای و ویژگی های مختلفی هستند.

به نظر ما بهترین انتخاب برای اتاق خواب بخاری های گازی برقی ژاپنی است، این بخاری به دلیل داشتن سنسور های مختلفی که دارد میتواند بهترین گزینه برای گرمایش اتاق خواب باشد، اگر برای اتاق بچه ها از آن استفاده می کنید خیالتان راحت باشد، چون اگر دستگاه سالمی را خریداری کرده باشید و فروشنده آن را سرویس کرده باشد و تمامی سنسور های آن سالم باشد قطعا یکی از بهترین انتخاب ها برای اتاق فرزندان شما می باشد.

بخاری های که از فروشگاه نومال خریداری می کنید تماما سرویس شده اند و فروشگاه نومال از سالم بودن و بدون عیب بودن آن اطمینان حاصل کرده اند.

اگر شب به این بخاری برخوردی داشته باشید و به آن ضربه ای وارد شود به صورت اتوماتیک گاز دستگاه قطع خواهد شد، دارای درجه بندی گرما می باشد که شما میتوانید گرمایی اتاق را با آن تنظیم کنید از دیگر ویژگی های این دستگاه این است که دارای دما سنج می باشد و زمانی که اتاق به یک گرمایی مطلوب برسد به صورت اتوماتیک دستگاه خاموش خواهد شد.

پس اگر بخاری بدون دودکش برای اتاق خواب نیاز دارید و اتاق خوابتان 25 متر مربع یا کمتر از آن است بخاری برقی گازی بدون دودکش 2500 میتواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

نکات ایمنی بخاری بدون دودکش

استفاده از بخاری های بدون دودکش غیر استاندارد میتواند مشکلات و خطرات بسیار زیادی را برای شما به وجود بیاورد که در ادامه به آن میپردازیم.

1-احتمال گاز های مضر: بعضی بخاری های بدون دودکش که غیر استاندارد است و به صورت اصولی سرویس نشده است میتواند از خود گاز های سمی مانند دی اکسید کربن  تولید کند، این گاز ها بی بو و رنگ هستند و سریع می توانند فضایی اتاق را پر کنند و بسیار کشنده است، بخاری بدون دودکش فروشگاه نومال همگی دارای سنسور دی اکسید کربن هستند زمانی که دی اکسید کربن در اتاق از حد طبیعی بالا برود بخاری به صورت اتوماتیک خاموش خواهد شد.

2-تهویه هوا: استفاده از بخاری های بدون دودکش ممکن است به تهویه درست هوا اتاق آسیب بزند، حتما در خرید بخاری های بدون دودکش دقت کنید اگر فضایی شما بسته بود و هوا کشی نداشت از بخاری بدون دودکش فیلتر دار استفاده کنید، تمامی بخاری های موجود در فروشگاه نومال دارای فیلتر هوا می باشد.

3-سرویس نگهداری منظم: این دستگاه ها بخاطر سیستم پیچیده و سنسور های زیادی که دارد به صورت منظم نیاز به سرویس دارد، سعی کنید قبل از خرید حتما از فروشنده بخواهید که بخاری را به صورت کامل برای شما سرویس کند.

نکات کلیدی سرویس نگهداری بخاری بدون دودکش گاز برقی

خلاصه ویدیو:

بخاری های گازی برقی ژاپنی سیم پیچ ندارند و داری خازن و ای سی می باشند، در زمان تمیز کاری حتما حتما به این توجه داشته باشید که داخل فن باد نگیرید چون با چرخش فن موتور میتونه بسوزه.

موتور این دستگاه پرس است و تعمیر کردن آن در صورت سوختن فن بسیار دشوار است و کار هر کسی نیست، علاوه بر این دارای هزینه های بسیار زیادی است، ولی اگر به درستی از آن استفاده کنید این دستگاه می تواند سالیان سال برای شما کار کند و کیفیت موتور و گرمایی آن به هیچ عنوان کمک نمیشود.

نکته بعدی که بسیار مهم است شما باید حتما توجه کنید که زمانی که دکمه خاموش شدن این دستگاه زدید آن را از برق نکشید تا فن خاموش شود فن تا زمانی که دمایی کوره بخاری پایین نیاید خاموش نمی شود تا مشکلی برای برد و سیم پیچی آن به وجود نیاید.

آموزش کار با بخاری گازی برقی ژاپنی

خلاصه ویدیو:

این بخاری ها برای مسافرت و داخل ماشین هم مناسب است، این بخاری ها نیاز به این ورتر دارند این ورتر 110 یا 220 میتواند برای این دستگاه مناسب باشد، برای متصل کردن این بخاری ها به کپسول شما باید از یک رگلاتور استفاده کنید.

دکمه بزرگ قرمز روی دستگاه برای روشن خاموش کردن بخاری می باشد، دکمه قرمز رنگ که به شکل فلش است برای زیاد کردن حرارت بخاری و دکمه آبی نیز برای کم کردن آن است، اگر همزمان این دو دکمه را فشار دهید دستگاه قفل کودک دستگاه فعال خواهد شد و دیگر قابل دستکاری نیست تا زمانی که خودتان دباره قفل را از بین ببرید، اگر بخواید قفل باز کنید باید این دو دکمه را به مدت 3 ثانیه فشار دهید.

دو تا دکمه ای که بالای دکمه کم زیاد کردن حرارت است برای تنظیم کردن تایمر خاموش و روشن بخاری می باشد، این دستگاه ها به صورت اتوماتیک تمام سنسور ها را زمانی که بخاری را روشن می کنید شروع به کار می کند و یکی از ایمن ترین وسایل گرمایشی موجود در بازار می باشد.

قیمت بخاری بدون دودکش

همین طور که میدونید بخاری های بدون دودکش انواع متخلف دارند و قطعا قیمت هر کدام متفاوت است، قبل از این که بخوایید دنبال قیمت باشید بهتر چن تا نکته رو بهتون بگم.

سعی کنید هر محصول استوکی رو می خرید از فروشگاهی خرید کنید که سرویس قبل از فروش رو داشته باشند، فروشگاه نومال قبل از قرار دادن محصولات در سایت تمامی محصولات را سرویس کرده و از سلامت محصولات خود اطمینان حاصل می کنه، پس حتما سعی کنید محصولات استوک خودتون از فروشگاه های معتبر خرید کنید.

قطعا قیمت بخاری بدون دودکش در فروشگاه نومال از تمامی فروشگاه ها پایین تر است چون ما خودمان به صورت مستقیم این محصولات را وارد کشور خواهیم کرد، البته شاید در بعضی از فروشگاه ها زیر این قیمت که ما به شما محصول را تحویل خواهیم داد هم پیدا کنید ولی بایدئ این رو بدونید که بخاری های بدون دودکشی که از این فروشگاه ها می خرید سرویس نشده است و بسیار خطرناک می باشد.

حتما قبل از خرید درباره سرویس محصول از فروشنده سوال فرمایید تقریبا هر بخاری برقی گازی 2500 هزینه ای تقریبا 400 الی 500 هزار تومانی برای سرویس آن شده است که تمامی بخاری ها و محصولات ارائه شده از تیم نومال قبل از فروش سرویس می شوند.

 

مبین بهرامی
ارسال دیدگاه